Winnaars 2015

Winnaar Gyproc Trophy 2015
MB Afbouw Montage is de winnaar van de Gyproc Trophy 2015 voor het project Hoofdkantoor BrandLoyalty aan de Koningsweg in Den Bosch. Dit project maakte vooral indruk op de jury door zijn vakmanschap en hoge afwerkingsniveau. Daarnaast was de uitwerking van complexe details zeer indrukwekkend. De jury heeft in dit gebouw genoten van een hoogwaardige afbouw. De strakheid van zelfs de dubbel gekromde oppervlakte van de trappen, de mooie en smaakvolle details, zoals de houten binnen schil van de trap en de glasaansluitingen op de borstweringen, de verzorgde binnen puien en mooie deuroplossingen en de half verzonken plafond verlichting geven dit project een tijdloze allure. Het project Hoofdkantoor Brand Loyalty in Den Bosch versloeg vier andere genomineerde projecten: Accompli Afbouw voor Theater De Stoep in Spijkenisse, De Jong Afbouw Bergambacht voor de Transformatie van de ArenaTowers in Amsterdam, MAT Afbouw met de Transformatie van de Melkfabriek in Hilversum en Schelp Bouw & Interieur voor De Cacaofabriek in Helmond. Bij de beoordeling van de inzendingen kijken de vakjuryleden naar vakmanschap, het realiseren van de gewenste architectuur, bouwkundig slimme oplossingen, samenwerking, de rol van het afbouwbedrijf tijdens het bouwproces en de realisatie van de technische criteria. Daarnaast speelt de wijze waarop de ingezonden informatie is gepresenteerd in woord en beeld een belangrijke rol.

Innovatieprijs 2015
Accompli Afbouw is door Saint-Gobain Gyproc uitgeroepen tot winnaar van de Innovatieprijs 2015. Deze prijs reikt het bedrijf uit aan de partij die het best gebruik maakt van een bijzondere, nog niet eerder vertoonde oplossing binnen een project. Met name de onnavolgbare manier waarop Accompli met een verfijnd BIM model samen met de aannemer en een extern adviseur het afbouwproces heeft gestroomlijnd vindt de jury getuigen van grote innovativiteit. Bijzonder aan de Innovatieprijs is dat de specifieke innovatie door de vakjury vaak niet meer is waar te nemen, omdat het al afgerond is. Daarom zit het hem vooral in het verhaal rondom de innovatie; denk aan de uitdaging, het ontwerp en de wijze van uitvoeren.

Gyproc Professionals Keuze
In de categorie ‘Gyproc Professionals Keuze’ dongen alle 18 inzendingen mee naar de prijs. De winnaar – met 42 procent van alle stemmen – is het project Theater De Stoep, van Accompli Afbouw. De tweede plaats met 21 procent van de stemmen is voor MB Afbouw met het project Hoofdkantoor BrandLoyalty in Den Bosch. Op de derde plaats is het project Transformatie van de Melkfabriek in Hilversum van MAT Afbouw geëindigd met 4 procent van de stemmen.